02 septembrie 2016

Jazz at Bran Castle 4

Cât e el de mic și de vesel, roșu în obraji și vânăt la vipușcă, ardelean în vorbe dar iute la vitejie Râșnovul este totuși a doua economie a Brașovului. A județului Brașov. Aici se fabrică mănuși colorate, un lift care te duce la cetate, spectacole medievale, minciuni că totul e bine, adică lucrul e bine făcut, canalizare cu capace stradale, frunze verzi, și celebrele echipe de fotbal FC Râșnov 1, FC Râșnov 2 la fete și FC Râșnov 3 la oldboy. Dar Râșnovul este important pentru România și pentru, mai ales, faptul că este un factor de stabilitate la Marea Neagră. Din vârful cetății Râșnov, celebră de acum pentru tunsura numită Gorghiu, se vede tot bazinul Mării Negre. Gărzi înarmate până în dinți veghează de aici ca niciun submarin turc, grec, bulgar, rus, american, egiptean sau de altă natură să nu intre în apele teritoriale ale țării noastre ca să șterpelească ceva. Pe acest amănunt și-a bazat domhnul Iohannis strategia de a exporta securitate, și de a face din Marea Neagră o armată solidă și neagră, lucru cu care bulgarii n-au fost de acord, dar le pare rău acum când mănușile de Râșnov au invadat litoralul Nisipurilor de Aur. De aceea când șeful nostru de oaste, Tati, a zis: La Râșnov, Tati, la concert!!, noi ne-am pus pantalonii galbeni, Tina Cumva fusta roșie, Adrian, Geo și Roxana cămăși verzi și ne-am dus în frumoasa Catedrală de sub cetate.

Aici am dat de trompetistul Markus Stockhausen. Era acompaniat Jork Brinkmann, violoncel și de Angelo Comisso, orgă. Proiectul lor, alături de tobarul Christian Thome s-a numit, se numește de fapt Quadrivium. Toți cei patru muzicieni sunt virtuozi ai intrumentelor lor și au o experiență muzicală extrem de largă. Muzica lor este aproape de jazz și de muzica contemporană, dar poate uimi și o audiență mai clasică. Cum s-a întâmplat și în Catedrala din Râșnov. Trompetistul german Markus Stockhausen este unul din cei mai versatili muzicieni ai timpuluii nostru. El excelează atât în jazz, cât și în muzica contemporană clasică. Grupul condus de el este deosebit de flexibil, se adaptează ușor la intervențiile cu baterie, instrument care a lipsit de fapt din concertul catedral. A făcut parte în schimb din concertul Festivalului de la Castel și a sunat dumnezeiește. Un grup elegant, melodios, foarte important lucru, și cu influențe populare în jazz.

Am plecat din Râșnov cu gândul să luăm varză. Ca să vezi cum muzica bună te aduce cu picioarele pe pământ. N-aveam varză noi ăștia de la Orizont. Foile de varză ne trebuiau la scris. Vroiam să lăsăm niște mesaje în sticle prinse bine în dop și să le aruncăm în Prahova, așa cum am văzut că au făcut Johnny Depp și Keith Richards în filmele cu pirați. Așa că am scris fiecare același mesaj și l-am aruncat în râu. A doua zi am fost sunați de la Marea Neagră: Bă, am citit mesajul, dar să știți că la raci, la cârciuma de la Mila 23 e închis.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: